Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

SOS για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ.

«Τοξικές βόμβες» είναι τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. που κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη, λόγω της εκτεταμένης νοθείας στο συγκεκριμένο καύσιμο με πετρέλαιο θέρμανσης ή ναυτιλίας, που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε θείο.
Η προειδοποίηση γίνεται από τη μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία Ecocity, σε επιστολή της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, με αφορμή τηνΕυρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.
Η πρωτοβουλία υπενθυμίζει ότι η ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στις δύο αυτές περιοχές είχε επιτραπεί το φθινόπωρο του 2012, με μοναδικό κριτήριο ότι τα οχήματα νέας τεχνολογίας (Euro 5 και 6) έχουν όντως μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τονίζει όμως ότι δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι αυξημένες συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου και κυρίως αιωρούμενων σωματιδίων, που αποτελούν τους πιο απειλητικούς ρύπους για μεγαλουπόλεις του ευρωπαϊκού Νότου και παρουσιάζουν υψηλές τιμές στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ θεωρεί ότι «η ελεύθερη κίνηση των πετρελαιοκίνητων ήταν αποτέλεσμα της σταθερής πίεσης προς τις προηγούμενες κυβερνήσεις από εισαγωγείς νέων και μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων».
Αναφέρει επίσης ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει ανησυχίες για τις υψηλές εκπομπές των δύο αυτών ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και ασκεί πιέσεις προς την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ώστε να πραγματοποιούνται έλεγχοι σε πραγματικές συνθήκες.
Ενημερώνει, δε, ότι ήδη στο Παρίσι και σε άλλες, μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις, οι δημοτικές αρχές έχουν απαγορεύσει την είσοδο πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στο κέντρο.
Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη η εικόνα είναι ακόμη πιο δύσκολη, καθώς το 70% των συνολικών εκπομπών σε αιωρούμενα σωματίδια προέρχεται από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα όλων των κατηγοριών (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά, Ι.Χ.). Μάλιστα στα σωματίδια με μικρή διάμετρο (ΡΜ 2,5), που είναι ευκολότερα εισπνεύσιμα από τον ανθρώπινο οργανισμό, το ποσοστό φτάνει το 90%.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την εκτεταμένη νοθεία στο πετρέλαιο κίνησης από καύσιμα που έχουν χαμηλότερη τιμή λόγω της φορολογικής πολιτικής, αλλά έχουν υποστεί μικρότερη επεξεργασία αποθείωσης και είναι αποδεδειγμένο ότι η υψηλή περιεκτικότητα του καύσιμου σε θείο πολλαπλασιάζει την «παραγωγή» δευτερογενών ρύπων.
Με αυτά τα δεδομένα, το Ecocity καλεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να θεσπίσει αντικίνητρα για τη χρήση πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., καταργώντας το μέτρο που απαλλάσσει τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Ζητά να συνοδεύεται από κίνητρα για τη χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση, που έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Εμφαση δίνει στον έλεγχο των λαθραίων καυσίμων, με μέτρα άμεσης απόδοσης, όπως η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου δεξαμενών καυσίμων και η τοποθέτηση αυτόματων συστημάτων εντοπισμού της διαδρομής των βυτιοφόρων.

Θέτει στη διάθεση των συναρμόδιων υπουργείων το επιστημονικό δυναμικό του για να γίνουν μετρήσεις εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, μέτρο που μπορεί να εφαρμοστεί εντός του μηνός σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

(της Χαράς Τζαναβάρα, Η Εφημερίδα των Συντακτών)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Και στο τέλος έρχεται η Δικαίωση....στο ΦΕΚ 410/Β/3-2-2022 η Υπογειοποίηση Υψηλής Τάσης !!!

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2021-2030 και εγκρίνει για τον Δήμο μας την: ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Υ/Τ  (από το ύψος του Κολυμβητηρίου Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι και εκτός ορίων του Δήμου μας )   ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ( καθ όλη την διαδρομή από Μεγ. Αλεξάνδρου Κολυμβητήριο έως και πλατεία Νησίδας όρια δήμου Ν. Φιλαδέλφειας)   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ/Σ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΣΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GIS ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΜΕ 100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ Για εμάς ως Δίκτυο Πολιτών ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ  Αγ. Αναργύρων είναι ένα βήμα προς την δικαίωση όσων είχαμε δημοσιεύσει από το 2020   και μετά από σχεδόν 3 ετών συγκέντρωσης στοιχείων και συζητήσεων με ανθρώπους που είχαν και έχουν καθοριστική συμμετοχή για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις. Είναι μια δικαίωση διαχρονικών προσπαθειών κατοίκων, συλλόγων, φορέων κλπ. Ση

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ (που λειτουργούν ω

ΟΣΕ Σ.Σ Αγίων Αναργύρων το ερώτημα παραμένει….. Γιατί τόση Βιασύνη ;

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης 24//11/2020   και σύμφωνα με τις νέες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κεφαλογιάννη , μένει να δούμε αν η λαϊκή παροιμία ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ανταποκρίνεται στην διαχείριση του θέματος   της έκτασης του Σ.Σ Αγιών Αναργύρων απ την Δημοτική Αρχή….!!! Η απαντήσεις του Υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη που έγιναν 27/11/20020 απ το βήμα της Βουλής διαφοροποιούνται σε αρκετά σημεία απ τις αντίστοιχες απαντήσεις που είχε δώσει πριν από ένα χρόνο ( Παρασκευή 15 Νοεµβρίου 2019) απ το ίδιο ακριβώς βήμα και   χώρο, σε ένα βαθμό εκθέτουν την Δημοτική Αρχή σε ότι μέχρι σήμερα σχεδιάζει -προχωράει. Η τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το θέμα της έκτασης του ΟΣΕ αφήνει ερωτηματικά στις βεβιασμένες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής. Πρώτα πρώτα σε κανένα σημείο της ομιλίας του δεν αναφέρει και δεν διακρίνεται απ το ύφος του στις απαντήσεις που δίνει να υπάρχει η πίεση ή την κατεπείγον αξιοποίηση της έκτασης   , μάλιστα μιλάει για ΠΡΩΤΟΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ