Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στα «κάγκελα» οι φορείς των ΑΠΕ για τη διακοψιμότητα – Δύσκολη εξίσωση για τον Πάνο Σκουρλέτη

Η υποχρέωση που ανέλαβε το Υπουργείο Ενέργειας με την ψήφιση του τρίτου μνημονίου είναι σαφής: 
Πρέπει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου να καταλήξει και να εκδώσει την Υπουργική Απόφαση για εφαρμογή των Συμβάσεων Διακοψιμότητας, η οποία αφορά άμεσα το σύνολο της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, δηλαδή τους μεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας.
 Για το θέμα μάλιστα ο απελθών Υπουργός κ. Γκόλιας συνέστησε Επιτροπή Εργασίας.
Ωστόσο, το ζήτημα δεν είναι καθόλου απλό. Το μέτρο είναι μεν έτοιμο εδώ και πολλούς μήνες και έχει πάρει την έγκριση της Κομισιόν, προβλέπει όμως την ανάληψη του κόστους (50 – 60 εκατ. ευρώ), από τους υφιστάμενους παραγωγούς ΑΠΕ αφού τους «χαρατσώνει» με 3,6% του τζίρου για όλα τα φωτοβολταϊκά και 1,8% του τζίρου για τα αιολικά.
Πριν λοιπόν την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, οι φορείς που εκπροσωπούν τις ΑΠΕ (κυρίως φωτοβολταϊκά και αιολικά) έχουν «σηκώσει παντιέρα» που θα γίνει περισσότερο ορατή τις επόμενες ημέρες, όπως πληροφορείται το energypress, καθώς μέχρι τώρα ανέμεναν τις εκλογές και την έλευση του νέου υπουργού.
Το δυσεπίλυτο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο κ. Σκουρλέτης περιπλέκεται περισσότερο, καθώς η διακοψιμότητα είναι ένα από τα μέτρα μέσω των οποίων οι ελληνικές βιομηχανίες περιμένουν να αντισταθμιστεί η απώλεια που θα έχουν από ένα άλλο μνημονιακό μέτρο, την κατάργηση των εκπτώσεων 20% στο βιομηχανικό ρεύμα της ΔΕΗ.
Εάν δηλαδή ο κ. Σκουρλέτης θελήσει να «κοντύνει» τη διακοψιμότητα (να μειώσει την προβλεπόμενη για τις βιομηχανίες αμοιβή) για να ελαφρύνει το βάρος των ΑΠΕ, θα πρέπει να βρεί άλλες οδούς μέσω των οποίων θα επανέλθει στα σημερινά επίπεδα το κόστος του ρεύματος των ενεργοβόρων επιχειρήσεων ώστε να μπορέσουν να επιζήσουν. Ας σημειωθεί, δε, ότι η πρόσβαση των βιομηχανιών στις δημοπρασίες NOME, μέτρο που θα μπορούσε να βοηθήσει, έχει ήδη απορριφθεί από την Κομιισόν.
Ούτως ή άλλως, βέβαια, η εφαρμογή της διακοψιμότητας δεν είναι επαρκές μέτρο για να έρθει στα σημερινά επίπεδα το βιομηχανικό κόστος ρεύματος.  Υπάρχει πάντα το ζήτημα που αφορά στα κόστη της ΔΕΗ που έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια και τα οποία δεν έχουν περάσει στην κατανάλωση. Θυμίζουμε την κατάργηση των ΑΔΙ και του ΜΑΜΚ αλλά και τη δραματική μείωση του κόστους καυσίμου.
Υπάρχουν επίσης «ανοιχτές πληγές» του ενεργειακού όπως η εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών της Ε.Ε., η απαλλαγή από τον ΕΦΚ, η κλιμακωτή εφαρμογή του φόρου στο φυσικό αέριο και μια σειρά από άλλα μέτρα που θα πρέπει να λειτουργήσουν επικουρικά στη διακοψιμότητα.
«Εμείς στις επιχειρήσεις μας βλέπουμε το ενεργειακό κόστος ως ένα συγκεκριμένο νούμερο. Δεν θέτουμε ειδικά θέμα διακοψιμότητας ή NOME ή έκπτωσης στα τιμολόγια. Αυτό είναι θέμα της πολιτείας. Ας χρησιμοποιήσει όποιο νόμιμο τρόπο θέλει, αρκεί να εξασφαλίσει στις επιχειρήσεις ανταγωνιστικό ενεργειακό κόστος γιατί αλλιώς οι λιγοστές βιομηχανίες που συνεχίζουν να λειτουργούν στην Ελλάδα θα πάψουν να λειτουργούν» επισημαίνει, μιλώντας στο energypress, παράγοντας της βιομηχανίας.
Το σήριαλ της διακοψιμότητας
Όπως προαναφέρθηκε, το κρίσιμο ζήτημα με τη διακοψιμότητα δεν είναι τεχνικό, αλλά έχει να κάνει με το ποιος θα πληρώσει το κόστος που υπολογίζεται σε 50 – 60 εκατ. ευρώ. Το «παλιό» σχέδιο που είχε εγκριθεί από την Κομισιόν έριχνε όλο το βάρος στους παραγωγούς ΑΠΕ.
Στην πρόταση που είχε υποβάλλει προς τον Παναγιώτη Λαφαζάνη ο τότε Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας Γιάννης Τόλιος (και έμεινε στο συρτάρι όπως όλα τα τρέχοντα ζητήματα κατά την περίοδο που ο μετέπειτα αρχηγός της ΛΑΕ ήταν… αρχηγός στην οδό Μεσογείων) περιλαμβάνονταν δύο βασικά σενάρια.
Το πρώτο ήταν να εφαρμοστεί το μέτρο άμεσα με τον τρόπο που είχε καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση η προηγούμενη κυβέρνηση και είχε λάβει τη σχετική έγκριση. Το σενάριο αυτό οδηγούσε όπως είπαμε σε οριζόντια επιβάρυνση των παραγωγών ΑΠΕ.
Το δεύτερο ήταν να εφαρμοστεί το μέτρο άμεσα και να υπάρξει διαφοροποίηση στις πηγές από τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί, με μείωση των ποσοστών που θα συνεισφέρουν οι ΑΠΕ. Επ΄ αυτού κατά τη διαδικασία των συναντήσεων με τους φορείς είχαν διατυπωθεί διάφορες προτάσεις:
·         Να υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των κρατικών εταιρειών ότι δε θα εγγραφούν στο μητρώο για τη διακοψιμότητα. Η πρόταση αφορούσε τη ΔΕΗ αλλά και τη Λάρκο.
·         Να καλυφθεί μέρος του απαιτούμενου κόστους από τη δημοπράτηση δικαιωμάτων ρύπων που μέχρι και το τέλος του 2015 οδηγούνται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ.

·         Να καλυφθεί μέρος του απαιτούμενου κόστους από την εξοικονόμηση που θα υπάρξει το 2015 λόγω της αλλαγής στο μηχανισμό επάρκειας ισχύος (τα νέα ΑΔΙ) για τον οποίο θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσει το ΥΠΑΠΕΝ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Και στο τέλος έρχεται η Δικαίωση....στο ΦΕΚ 410/Β/3-2-2022 η Υπογειοποίηση Υψηλής Τάσης !!!

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2021-2030 και εγκρίνει για τον Δήμο μας την: ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Υ/Τ  (από το ύψος του Κολυμβητηρίου Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι και εκτός ορίων του Δήμου μας )   ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ( καθ όλη την διαδρομή από Μεγ. Αλεξάνδρου Κολυμβητήριο έως και πλατεία Νησίδας όρια δήμου Ν. Φιλαδέλφειας)   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ/Σ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΣΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GIS ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΜΕ 100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ Για εμάς ως Δίκτυο Πολιτών ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ  Αγ. Αναργύρων είναι ένα βήμα προς την δικαίωση όσων είχαμε δημοσιεύσει από το 2020   και μετά από σχεδόν 3 ετών συγκέντρωσης στοιχείων και συζητήσεων με ανθρώπους που είχαν και έχουν καθοριστική συμμετοχή για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις. Είναι μια δικαίωση διαχρονικών προσπαθειών κατοίκων, συλλόγων, φορέων κλπ. Ση

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ (που λειτουργούν ω

ΟΣΕ Σ.Σ Αγίων Αναργύρων το ερώτημα παραμένει….. Γιατί τόση Βιασύνη ;

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης 24//11/2020   και σύμφωνα με τις νέες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κεφαλογιάννη , μένει να δούμε αν η λαϊκή παροιμία ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ανταποκρίνεται στην διαχείριση του θέματος   της έκτασης του Σ.Σ Αγιών Αναργύρων απ την Δημοτική Αρχή….!!! Η απαντήσεις του Υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη που έγιναν 27/11/20020 απ το βήμα της Βουλής διαφοροποιούνται σε αρκετά σημεία απ τις αντίστοιχες απαντήσεις που είχε δώσει πριν από ένα χρόνο ( Παρασκευή 15 Νοεµβρίου 2019) απ το ίδιο ακριβώς βήμα και   χώρο, σε ένα βαθμό εκθέτουν την Δημοτική Αρχή σε ότι μέχρι σήμερα σχεδιάζει -προχωράει. Η τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το θέμα της έκτασης του ΟΣΕ αφήνει ερωτηματικά στις βεβιασμένες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής. Πρώτα πρώτα σε κανένα σημείο της ομιλίας του δεν αναφέρει και δεν διακρίνεται απ το ύφος του στις απαντήσεις που δίνει να υπάρχει η πίεση ή την κατεπείγον αξιοποίηση της έκτασης   , μάλιστα μιλάει για ΠΡΩΤΟΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ