Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τροϊκανές αντιφάσεις: Κλείνουν την αγορά αερίου με το νομοσχέδιο για την... απελευθέρωση .

Αντιμέτωπη με την απομόνωση, την καθολική ενίσχυση των μονοπωλίων και τη δημιουργία ανυπέρβλητων εμποδίων για τη δραστηριοποίηση νέων παικτών, αναμένεται να βρεθεί η αγορά του φυσικού αερίου με την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου, που υποτίθεται ότι θεσπίστηκε για το άνοιγμα της αγοράς.
Ήδη έχουν καταγραφεί οι πρώτες πρωτοφανείς αντιφάσεις μεταξύ βιομηχανικών καταναλωτών που μέσα σε μία ημέρα καλούνται να πληρώσουν αυξημένα κόστη εφόσον είναι επιλέγοντες πελάτες και πληρώνουν χωριστά το τιμολόγιο διανομής που αυξήθηκε ως γνωστόν στα 4 ευρώ, σε αντίθεση με άλλους πελάτες που ανήκουν στα μονοπώλια των ΕΠΑ και οι οποίοι διατηρούν την ίδια τιμή.
Τέτοια κρούσματα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και το φαινόμενο προβληματίζει καθώς δείχνει την προχειρότητα αλλά και την ελλιπή προετοιμασία της εφαρμογής του διαχωρισμού αλλά και του ορισμού του τιμήματος για τη διανομή.
Η συγκεκριμένη τιμή που τελικώς επελέγη δημιουργεί ερωτηματικά αφού κάποιες πληροφορίες θέλουν επίσημες αρχές να έχουν εκφράσει διαφορετική άποψη και να έχουν ορίσει χαμηλότερη τιμή.
Τι συμβαίνει
Τώρα σε σχέση με το διαχωρισμό και πως αυτός λειτουργεί ως εμπόδιο για την είσοδο στην αγορά νέων παικτών και όχι ως κίνητρο για άνοιγμα της αγοράς αερίου, όπως ήταν η πρόθεση της τρόικας, σημειώνεται ότι με το unbundling της διανομής έμεινε αμετάβλητη η τελική τιμή για τους πελάτες εντός των ορίων των ΕΠΑ και τα 4 ευρώ ενσωματώθηκαν στο ήδη υπάρχον τιμολόγιο.
 Στο υπάρχον τιμολόγιο ωστόσο, μέχρι πρόσφατα το κόστος διανομής ήταν σημαντικά μικρότερο, την ίδια στιγμή που το κόστος προμήθειας από τη ΔΕΠΑ παραμένει σταθερό. 
Επομένως είτε πριν το unbundling το κόστος ήταν υπερβολικό και οι εταιρείες προμήθειας διατηρούσαν υπέρογκα περιθώρια, ή το κόστος διανομής που ορίστηκε είναι υπερβολικά υψηλό και καλύπτει για τους υπάρχοντες προμηθευτές μέρος του κόστους προμήθειας, εμποδίζοντας ωστόσο τρίτους προμηθευτές να εισέλθουν και να δραστηριοποιηθούν στην αγορά. 
Σημειώνεται ότι μια τέτοια στρέβλωση στην αγορά δημιουργεί μείζον θέμα για παρέμβαση ακόμη και εκ μέρους των αρχών ανταγωνισμού, αφού το επιπλέον κόστος των 4 ευρώ εμφανίζεται να «χτυπά» μόνο τους νέους προμηθευτές που θα ήθελαν να μπουν στην αγορά.

Εν κατακλείδι, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς , με τη νέα νομοθετική ρύθμιση η οποία έχει ως στόχο το άνοιγμα της αγοράς, μέσω του σπασίματος της διανομής και της προμήθειας, επιτυγχάνεται το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα αφού τελικά το φούσκωμα της χρέωσης διανομής, λειτουργεί αποτρεπτικά για τη δραστηριοποίηση νέων παικτών και προστατεύει το μονοπωλιακό χαρακτήρα της αγοράς.

πηγή : energypress

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Και στο τέλος έρχεται η Δικαίωση....στο ΦΕΚ 410/Β/3-2-2022 η Υπογειοποίηση Υψηλής Τάσης !!!

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2021-2030 και εγκρίνει για τον Δήμο μας την: ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Υ/Τ  (από το ύψος του Κολυμβητηρίου Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι και εκτός ορίων του Δήμου μας )   ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ( καθ όλη την διαδρομή από Μεγ. Αλεξάνδρου Κολυμβητήριο έως και πλατεία Νησίδας όρια δήμου Ν. Φιλαδέλφειας)   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ/Σ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΣΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GIS ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΜΕ 100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ Για εμάς ως Δίκτυο Πολιτών ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ  Αγ. Αναργύρων είναι ένα βήμα προς την δικαίωση όσων είχαμε δημοσιεύσει από το 2020   και μετά από σχεδόν 3 ετών συγκέντρωσης στοιχείων και συζητήσεων με ανθρώπους που είχαν και έχουν καθοριστική συμμετοχή για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις. Είναι μια δικαίωση διαχρονικών προσπαθειών κατοίκων, συλλόγων, φορέων κλπ. Ση

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ (που λειτουργούν ω

ΟΣΕ Σ.Σ Αγίων Αναργύρων το ερώτημα παραμένει….. Γιατί τόση Βιασύνη ;

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης 24//11/2020   και σύμφωνα με τις νέες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κεφαλογιάννη , μένει να δούμε αν η λαϊκή παροιμία ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ανταποκρίνεται στην διαχείριση του θέματος   της έκτασης του Σ.Σ Αγιών Αναργύρων απ την Δημοτική Αρχή….!!! Η απαντήσεις του Υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη που έγιναν 27/11/20020 απ το βήμα της Βουλής διαφοροποιούνται σε αρκετά σημεία απ τις αντίστοιχες απαντήσεις που είχε δώσει πριν από ένα χρόνο ( Παρασκευή 15 Νοεµβρίου 2019) απ το ίδιο ακριβώς βήμα και   χώρο, σε ένα βαθμό εκθέτουν την Δημοτική Αρχή σε ότι μέχρι σήμερα σχεδιάζει -προχωράει. Η τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το θέμα της έκτασης του ΟΣΕ αφήνει ερωτηματικά στις βεβιασμένες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής. Πρώτα πρώτα σε κανένα σημείο της ομιλίας του δεν αναφέρει και δεν διακρίνεται απ το ύφος του στις απαντήσεις που δίνει να υπάρχει η πίεση ή την κατεπείγον αξιοποίηση της έκτασης   , μάλιστα μιλάει για ΠΡΩΤΟΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ