Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οδόστρωμα από ανακυκλωμένο πλαστικό καταργεί τη “βρώμικη” άσφαλτο .

Στην Ολλανδία υπάρχει ηλιακός ποδηλατόδρομος , φωτοβολταϊκά ηχοπετάσματα σε αυτοκινητόδρομους, “έξυπνοι” αυτοκινητόδρομοι με άσφαλτο πουφωσφορίζει και ενημερώνει τους οδηγούς για τις συνθήκες που επικρατούν, αλλά και ειδικές, “ουράνιες” κυκλικές διασταυρώσεις για τους ποδηλάτες.
Το γεγονός λοιπόν ότι η βορειοευρωπαϊκή χώρα θα γίνει η πρώτη στον κόσμο που θα αντικαταστήσει την άσφαλτο των δρόμων με ανακυκλωμένο πλαστικό δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει.
Αυτή τη φορά, το δημοτικό συμβούλιο του Ρότερνταμ ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εφαρμογή ενός πιλοτικού σχεδίου ασφαλτόστρωσης με αυτό το υλικό σε συνεργασία με την εταιρεία VolkerWessels.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι το ανακυκλωμένο πλαστικό ως πρώτη ύλη για άσφαλτο παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως η ταχύτερη κατασκευή, η μεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση και τις ακραίες θερμοκρασίες από  τους μείον 40 στους 80 βαθμούς Κελσίου  και το μικρότερο κόστος συντήρησης.
Επειδή κομμάτια του οδοστρώματος είναι προκατασκευασμένα η εγκατάστασή τους στην άμμο των Κάτω Χωρών είναι απλή υπόθεση -μπορεί να τοποθετηθεί ως ενιαίο κομμάτι- και έτσι η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων συντομεύεται σε εβδομάδες αντί για μήνες.
Επίσης, η διάρκεια ζωής της πλαστικής ασφάλτου είναι τρεις φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με τη συμβατική.
Η νέα αυτή μέθοδος παράλληλα προσφέρει λύσεις για σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως την ανησυχητική συσσώρευση τόνων πλαστικών απορριμμάτων τόσο στην ξηρά όσο και στους ωκεανούς.
Τέλος, συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς η συμβατική άσφαλτος ευθύνεται για 1,6 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου δύο τοις εκατό των εκπομπών από τις Μεταφορές.

Εάν το σχέδιο εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο και ακολουθηθεί το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, οι πρώτοι δρόμοι με ανακυκλωμένο πλαστικό θα είναι διαθέσιμοι στο Ρότερνταμ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
«Το πλαστικό προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις σύγχρονες μεθόδους οδοποιίας, τόσο στην τοποθέτηση στους δρόμους όσο και στη συντήρησή τους», δήλωσε ο Ρολφ Μαρς, διευθυντής του αρμοδίου τμήματος της αναδόχου εταιρείας.
«Το Ρότερνταμ είναι μία ιδιαίτερα καινοτόμος πόλη και έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό την ιδέα μας, καθώς ταιριάζει πολύ στην πολιτική βιωσιμότητας που ακολουθεί το συμβούλιο», πρόσθεσε.


Υπενθυμίζεται ότι γάλλοι μηχανικοί αναπτύσσουν μια πρωτοποριακή άσφαλτο από φύκη.

Βιοάσφαλτος από φύκη στις πράσινες λεωφόρους του μέλλοντος
Βιολογικά οδοστρώματα από φύκια αναπτύσσουν ερευνητές στη Γαλλία σε μια προσπάθεια περιορισμού της ασφάλτου που παράγεται από τη ρυπογόνο διύλιση του πετρελαίου.
Τα μικροφύκη, μονοκύτταροι οργανισμοί που ζουν τόσο στο γλυκό νερό όσο και στα θαλάσσια συστήματα, θεωρούνται ως ένα πολλά υποσχόμενο βιοκαύσιμο, υποκατάστατο του πετρελαίου, το οποίο μάλιστα δεν εκτοπίζει τις καλλιέργειες τροφίμων όπως συμβαίνει με άλλους καρπούς βιοκαυσίμων.
Εκτιμάται ότι τα μικροφύκη παράγουν περίπου το μισό οξυγόνο που υπάρχει στην ατμόσφαιρα της Γης, ενώ παράλληλα καταναλώνουν το διοξείδιο του άνθρακα αποτελώντας έτσι φυσικό σύμμαχο κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
—Άσφαλτος από φύκη
Ερευνητές από εργαστήρια της Νάντης και της Ορλεάνης στην Κοιλάδα του Λίγηρα της Γαλλίας ανέπτυξαν στο πλαίσιο του προγράμματος Algoroute  μια βιολογική άσφαλτο από κατάλοιπα μικροφυκών, υποπροϊόντων της βιομηχανία καλλυντικών, της παρασκευής συμπληρωμάτων διατροφής  και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Τα μικροφύκη μετατράπηκαν σε μια μαύρη, ιξώδη, υδροφοβική ουσία η οποία μοιάζει πολύ με την άσφαλτο μέσω μιας διαδικασίας υδροθερμικής υγροποίησης με  νερό υπό υψηλές πιέσεις (σε υποκρίσιμη κατάσταση).
 Η οργανική άσφαλτος διαθέτει κοινές ιδιότητες με την συμβατική άσφαλτο από πετρέλαιο και έτσι μπορεί να εφαρμοστεί σε αντίστοιχες εφαρμογές.
Σε θερμοκρασίες άνω των 100 βαθμών Κελσίου υγροποιείται και έτσι μπορεί να εφαρμοστεί για να επικαλύψει αδρανή ορυκτά υλικά, ενώ στους 20-60 βαθμούς Κελσίου γίνεται ιξώδης και ελαστική, το οποίο σημαίνει ότι εξασφαλίζει τη συνοχή του προσμείγματος υλικών στο οποίο έχει εφαρμοστεί (π.χ. χαλίκι) προσδίδοντάς του παράλληλα αντοχή στα μηχανικά φορτία και μειώνοντας τις μηχανικές τάσεις.
Σε αυτή τη φάση η μετατροπή των μικροφυκών σε άσφαλτο έχει απόδοση 55% με προοπτικές να βελτιωθεί. Στην επόμενη φάση οι ερευνητές θα εξετάσουν τη συμπεριφορά και την αντοχή της ασφάλτου από μικροφύκη σε βάθος χρόνου, ενώ θα γίνουν και οι απαραίτητες οικονομικοτεχνικές μελέτες προκειμένου να αξιολογηθεί δυνατότητα παραγωγής της σε μεγάλη κλίμακα.
Μέχρι σήμερα είχε παραχθεί βιολογική άσφαλτος από έλαια γεωργικής προέλευσης ή έλαια από τη χαρτοβιομηχανία.
Η μελέτη έγινε από ερευνητές των προγραμμάτων CEISAM (Chimie et Interdisciplinarité, Synthèse, Analyse, Modélisation - CNRS/Πανεπιστήμιο της Νάντης), GEPEA (Génie des Procédés Environment et Agroalimantaire - CNRS/Πανεπιστήμιο της Νάντης/ONIRIS/Ecole des Mines της Νάντης). IFSTTAR (Matériaucx pour Infrastuctures de Transport) και CEMHTI (Conditions Extrêmes et Matériaux: Haute Température et Irradiation - CNRS) σε συνεργασία με την εταιρεία AlgoSource Technologies.
Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Sustainable Chemistry& Engineering».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Και στο τέλος έρχεται η Δικαίωση....στο ΦΕΚ 410/Β/3-2-2022 η Υπογειοποίηση Υψηλής Τάσης !!!

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2021-2030 και εγκρίνει για τον Δήμο μας την: ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Υ/Τ  (από το ύψος του Κολυμβητηρίου Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι και εκτός ορίων του Δήμου μας )   ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ( καθ όλη την διαδρομή από Μεγ. Αλεξάνδρου Κολυμβητήριο έως και πλατεία Νησίδας όρια δήμου Ν. Φιλαδέλφειας)   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ/Σ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΣΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GIS ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΜΕ 100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ Για εμάς ως Δίκτυο Πολιτών ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ  Αγ. Αναργύρων είναι ένα βήμα προς την δικαίωση όσων είχαμε δημοσιεύσει από το 2020   και μετά από σχεδόν 3 ετών συγκέντρωσης στοιχείων και συζητήσεων με ανθρώπους που είχαν και έχουν καθοριστική συμμετοχή για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις. Είναι μια δικαίωση διαχρονικών προσπαθειών κατοίκων, συλλόγων, φορέων κλπ. Ση

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ (που λειτουργούν ω

ΟΣΕ Σ.Σ Αγίων Αναργύρων το ερώτημα παραμένει….. Γιατί τόση Βιασύνη ;

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης 24//11/2020   και σύμφωνα με τις νέες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κεφαλογιάννη , μένει να δούμε αν η λαϊκή παροιμία ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ανταποκρίνεται στην διαχείριση του θέματος   της έκτασης του Σ.Σ Αγιών Αναργύρων απ την Δημοτική Αρχή….!!! Η απαντήσεις του Υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη που έγιναν 27/11/20020 απ το βήμα της Βουλής διαφοροποιούνται σε αρκετά σημεία απ τις αντίστοιχες απαντήσεις που είχε δώσει πριν από ένα χρόνο ( Παρασκευή 15 Νοεµβρίου 2019) απ το ίδιο ακριβώς βήμα και   χώρο, σε ένα βαθμό εκθέτουν την Δημοτική Αρχή σε ότι μέχρι σήμερα σχεδιάζει -προχωράει. Η τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το θέμα της έκτασης του ΟΣΕ αφήνει ερωτηματικά στις βεβιασμένες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής. Πρώτα πρώτα σε κανένα σημείο της ομιλίας του δεν αναφέρει και δεν διακρίνεται απ το ύφος του στις απαντήσεις που δίνει να υπάρχει η πίεση ή την κατεπείγον αξιοποίηση της έκτασης   , μάλιστα μιλάει για ΠΡΩΤΟΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ