Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βαρουφάκης: Απαράδεκτη η μονοπωλιακή δομή της ελληνικής αγοράς διανομής φυσικού αερίου!

Απαράδεκτη η μονοπωλιακή δομή με την οποία λειτουργεί η διανομή φυσικού αερίου στην Ελλάδα, φέρεται να υποστήριξε  μεταξύ άλλων, απευθυνόμενος στους επενδυτές που συνάντησε στο Λονδίνο ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Σιτι του Λονδίνου, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με εκπροσώπους 100 επενδυτικών ομίλων οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των Bank of America Merill Lynch, και Deutche Bank για να ακούσουν από πρώτο χέρι τον νέο Έλληνα υπουργό, ο κ. Βαρουφάκης επιχείρησε να περάσει μια εντελώς διαφορετική εικόνα από εκείνη που έδωσαν οι νέοι υπουργοί κατά την ημέρα παράδοσης-παραλαβής των υπουργείων τους.
Διαβεβαίωσε ότι κάποιες από τις προγραμματισμένες ιδιωτικοποιήσεις θα γίνουν, μίλησε για συγκεκριμένους εν εξελίξει διαγωνισμούς που θα προχωρήσουν όπως των σιδηροδρόμων 
(σσ: παρ’ ότι πριν από μια εβδομάδα είχε δοθεί η εντύπωση ότι παγώνει κάθε πώληση κρατικής επιχείρησης , για τον ΟΣΕ διευκρίνισε ότι ως ζημιογόνο θα τον πουλούσε και έναντι ενός ευρώ, με την προϋπόθεση πως οι επενδυτές θα δώσουν τις απαραίτητες εγγυήσεις για έργα.
Συγκεκριμένα, και όπως ανέφεραν οι ανταποκριτές του ΣΚΑΙ και του ΑΝΤ1 από το Λονδίνο ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε «Δεν είμαστε δογματικοί»), ενώ ερωτηθείς για την προβληματική ακόμη ελληνική αγορά ενέργειας, χαρακτήρισε απαράδεκτη τη “σημερινή μονοπωλιακή δομή λειτουργίας στη διανομή φυσικού αερίου”.
“Δεν είναι δυνατόν η δομή της διανομής φυσικού αερίου στην Ελλάδα να συνεχίζει να είναι μονοπωλιακή, αυτό είναι απαράδεκτο, και πρέπει να αλλάξει”, είπε συγκεκριμένα ο κ. Βαρουφάκης, ερωτηθείς για το θέμα από τους επενδυτές, με τους οποίους συναντήθηκε στο ξενοδοχείο Four Seasons στο Λονδίνο. Τι ακριβώς εννοούσε; Άγνωστο.
Αν και είναι μάλλον δύσκολο να έχει βρει το χρόνο να ασχοληθεί ο νέος υπουργός Οικονομικών με το τι ακριβώς ισχύει στην ελληνική αγορά διανομής αερίου, εντούτοις το πιθανότερο είναι πως αναφερόταν στο άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου, και την κατάργηση της αποκλειστικότητας των ΕΠΑ.
Πρόκειται για θέμα στο οποίο δεν έχει γίνει καμία έως τώρα αναφορά από το νέο υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Ενέργειας και Περιβάλλοντος Π. Λαφαζάνη. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι πρόκειται και να αφήσει την αγορά ως έχει σήμερα.
Θυμίζουμε ότι το σχετικό νομοσχέδιο ήταν έτοιμο από την προηγούμενη κυβέρνηση (αποτελούσε μάλιστα και μνημονιακή υποχρέωση), είχε πάρει το οκ της Κομισιόν, αλλά δεν πρόλαβε να ψηφιστεί στη Βουλή λόγω των εκλογών.
Προέβλεπε τη σταδιακή κατάργηση του μονοπωλίου τόσο της ΔΕΠΑ όσο και των τριών Εταιρειών Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής, Θεσσαλονίκης, και Θεσσαλίας μέχρι το 2018, οπότε το σύνολο των οικιακών καταναλωτών θα μπορεί να επιλέξει τον δικό του προμηθευτή.

Το νομοσχέδιο επέβαλε σταδιακά το πλήρη διαχωρισμό των εμπορικών δραστηριοτήτων των σημερινών ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας από εκείνες που σχετίζονται με την κατασκευή και διαχείριση των δικτύων. Διαχωρισμός που ίσχυε τόσο για τη ΔΕΠΑ όσο και για τις τρεις ΕΠΑ. 
Ο διαχωρισμός των δικτύων θα ξεκινούσε από τις 30 Μαΐου 2015, ενώ την 1η Οκτωβρίου 2015 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο λογιστικός διαχωρισμός των δραστηριοτήτων του δικτύου διανομής.

Πηγή:
iefimerida.gr - energypress.gr - protothema.gr.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Και στο τέλος έρχεται η Δικαίωση....στο ΦΕΚ 410/Β/3-2-2022 η Υπογειοποίηση Υψηλής Τάσης !!!

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2021-2030 και εγκρίνει για τον Δήμο μας την: ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Υ/Τ  (από το ύψος του Κολυμβητηρίου Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι και εκτός ορίων του Δήμου μας )   ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝΩΝ ( καθ όλη την διαδρομή από Μεγ. Αλεξάνδρου Κολυμβητήριο έως και πλατεία Νησίδας όρια δήμου Ν. Φιλαδέλφειας)   ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Υ/Σ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΣΕ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GIS ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΜΕ 100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ Για εμάς ως Δίκτυο Πολιτών ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ  Αγ. Αναργύρων είναι ένα βήμα προς την δικαίωση όσων είχαμε δημοσιεύσει από το 2020   και μετά από σχεδόν 3 ετών συγκέντρωσης στοιχείων και συζητήσεων με ανθρώπους που είχαν και έχουν καθοριστική συμμετοχή για τις μέχρι σήμερα εξελίξεις. Είναι μια δικαίωση διαχρονικών προσπαθειών κατοίκων, συλλόγων, φορέων κλπ. Ση

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ (που λειτουργούν ω

ΟΣΕ Σ.Σ Αγίων Αναργύρων το ερώτημα παραμένει….. Γιατί τόση Βιασύνη ;

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης 24//11/2020   και σύμφωνα με τις νέες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ Κεφαλογιάννη , μένει να δούμε αν η λαϊκή παροιμία ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ανταποκρίνεται στην διαχείριση του θέματος   της έκτασης του Σ.Σ Αγιών Αναργύρων απ την Δημοτική Αρχή….!!! Η απαντήσεις του Υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη που έγιναν 27/11/20020 απ το βήμα της Βουλής διαφοροποιούνται σε αρκετά σημεία απ τις αντίστοιχες απαντήσεις που είχε δώσει πριν από ένα χρόνο ( Παρασκευή 15 Νοεµβρίου 2019) απ το ίδιο ακριβώς βήμα και   χώρο, σε ένα βαθμό εκθέτουν την Δημοτική Αρχή σε ότι μέχρι σήμερα σχεδιάζει -προχωράει. Η τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη για το θέμα της έκτασης του ΟΣΕ αφήνει ερωτηματικά στις βεβιασμένες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής. Πρώτα πρώτα σε κανένα σημείο της ομιλίας του δεν αναφέρει και δεν διακρίνεται απ το ύφος του στις απαντήσεις που δίνει να υπάρχει η πίεση ή την κατεπείγον αξιοποίηση της έκτασης   , μάλιστα μιλάει για ΠΡΩΤΟΛΕΙΟ ΣΤΑΔΙΟ