Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

SOS για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ.

«Τοξικές βόμβες» είναι τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. που κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη, λόγω της εκτεταμένης νοθείας στο συγκεκριμένο καύσιμο με πετρέλαιο θέρμανσης ή ναυτιλίας, που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε θείο.
Η προειδοποίηση γίνεται από τη μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία Ecocity, σε επιστολή της στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, με αφορμή τηνΕυρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.
Η πρωτοβουλία υπενθυμίζει ότι η ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στις δύο αυτές περιοχές είχε επιτραπεί το φθινόπωρο του 2012, με μοναδικό κριτήριο ότι τα οχήματα νέας τεχνολογίας (Euro 5 και 6) έχουν όντως μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τονίζει όμως ότι δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι αυξημένες συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου και κυρίως αιωρούμενων σωματιδίων, που αποτελούν τους πιο απειλητικούς ρύπους για μεγαλουπόλεις του ευρωπαϊκού Νότου και παρουσιάζουν υψηλές τιμές στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ θεωρεί ότι «η ελεύθερη κίνηση των πετρελαιοκίνητων ήταν αποτέλεσμα της σταθερής πίεσης προς τις προηγούμενες κυβερνήσεις από εισαγωγείς νέων και μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων».
Αναφέρει επίσης ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει ανησυχίες για τις υψηλές εκπομπές των δύο αυτών ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και ασκεί πιέσεις προς την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ώστε να πραγματοποιούνται έλεγχοι σε πραγματικές συνθήκες.
Ενημερώνει, δε, ότι ήδη στο Παρίσι και σε άλλες, μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις, οι δημοτικές αρχές έχουν απαγορεύσει την είσοδο πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στο κέντρο.
Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη η εικόνα είναι ακόμη πιο δύσκολη, καθώς το 70% των συνολικών εκπομπών σε αιωρούμενα σωματίδια προέρχεται από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα όλων των κατηγοριών (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά, Ι.Χ.). Μάλιστα στα σωματίδια με μικρή διάμετρο (ΡΜ 2,5), που είναι ευκολότερα εισπνεύσιμα από τον ανθρώπινο οργανισμό, το ποσοστό φτάνει το 90%.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται από την εκτεταμένη νοθεία στο πετρέλαιο κίνησης από καύσιμα που έχουν χαμηλότερη τιμή λόγω της φορολογικής πολιτικής, αλλά έχουν υποστεί μικρότερη επεξεργασία αποθείωσης και είναι αποδεδειγμένο ότι η υψηλή περιεκτικότητα του καύσιμου σε θείο πολλαπλασιάζει την «παραγωγή» δευτερογενών ρύπων.
Με αυτά τα δεδομένα, το Ecocity καλεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να θεσπίσει αντικίνητρα για τη χρήση πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., καταργώντας το μέτρο που απαλλάσσει τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Ζητά να συνοδεύεται από κίνητρα για τη χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση, που έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Εμφαση δίνει στον έλεγχο των λαθραίων καυσίμων, με μέτρα άμεσης απόδοσης, όπως η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου δεξαμενών καυσίμων και η τοποθέτηση αυτόματων συστημάτων εντοπισμού της διαδρομής των βυτιοφόρων.

Θέτει στη διάθεση των συναρμόδιων υπουργείων το επιστημονικό δυναμικό του για να γίνουν μετρήσεις εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, μέτρο που μπορεί να εφαρμοστεί εντός του μηνός σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

(της Χαράς Τζαναβάρα, Η Εφημερίδα των Συντακτών)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση Καθετοποιημένων Έργων Βιομάζας

Με πλήρη επιτυχία έγινε την Τετάρτη 12.11.2014 στη Θεσσαλονίκη στο MET HOTEL στην κατάμεστη αίθουσα «ΖΕΦΥΡΟΣ» η παρουσίαση έργων Βιομάζας με πλήρες καθετοποιημένες υπηρεσίες των συνεργαζόμενων εταιρειών ( κοινοπραξία ) SUNWIND ENERGY απ την Θεσσαλονίκη και ΤΕΑΜ ENERGY απ την Αθήνα . Παρουσιάστηκαν οι καθετοποιημένες υπηρεσίες από την σύνταξη και κατάθεση φακέλου αδειοδότησης έργων Βιομάζας , ο τεχνικός εξοπλισμός των μονάδων Αεριοποίησης Βιομάζας , το εργοστάσιο παραγωγής Α΄ ύλης wood chip για την πλήρη υποστήριξη – εξασφάλιση των μονάδων μας και τέλος τα οικονομοτεχνικά στοιχεία για επενδύσεις μικρής και μεγάλης κλίμακας.    Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι εξής ομιλητές: • ΕΡΓΑ ΒΙΟΜΑΖΑΣ Κος ΜΑΡΙΟΣ ΔΡΑΜΑΛΗΣ   ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ  ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  SUNWIND ENERGY • ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ Κος ΝΙΚΟΣ ΔΙΑΝΟΓΛΟΥ   ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΤΕΑΜ ENERGY • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ‘’ BIOMASS CENTER ‘’ ΠΑΡΑ...

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ...

Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.) Άγιοι Ανάργυροι Καματερό

ΣΜΑ μια απόφαση που απαιτεί εκτεταμένη διαδικασία αξιολόγησης παραμέτρων του περιβάλλοντος, προκειμένου να εντοπιστεί η βέλτιστη τοποθεσία χωροθέτησης. Η θέση αυτή πρέπει να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις των υφιστάμενων κανονισμών, νόμων και ταυτόχρονα πρέπει να ελαχιστοποιεί τα οικονομικά, περιβαλλοντικά, υγειονομικά και κοινωνικά κόστη. Η χωροθέτηση θέσεων διαχείρισης αστικών αποβλήτων πρέπει να λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών, υδρολογικών & χωροταξικών παραγόντων, προκειμένου να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την κοινωνία.  Αλήθεια πόσο αναγκαίο είναι οι δημιουργία ΣΜΑ στον Δήμο μας ; Με ποιόν τρόπο και ποια κριτήρια έγιναν οι επιλογές των χώρων εγκατάστασης   ;   Επειδή ακούγονται πολλά περί της χρήσης των ΣΜΑ   ( θα αλλάξουμε την χρήση των ΣΜΑ εμείς στο Δήμο μας , λένε ότι θα χρησιμοποιηθεί μόνο για κλαδέματα , για διαλόγη κλπ ,δηλαδή   θα κάνουμε μια πρωτοπορία χρήσης   των ΣΜΑ στο Δήμο μας!!!) ...