
Τον Ιούλιο του 2014 έσπασε το φράγμα των 500.000 οχημάτων.
Ακολούθησαν 200.000 πωλήσεις μέχρι το Δεκέμβριο του 2014 και ακόμα 300.000
πωλήσεις το πρώτο ενεάμηνο του 2015.
Από τα 1.004.000 ηλεκτρικά οχήματα που έχουν πουληθεί τα δύο
τρίτα είναι εξολοκλήρου ηλεκτροκίνητα και το ένα τρίτο υβριδικά.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι πωλήσεις αυτές
ολοκληρώθηκαν από το 2010 και μετά, δηλαδή στα τελευταία τέσσερα χρόνια και
δέκα μήνες.
Δείτε τις κορυφαίες πωλήσεις ανά μοντέλο!
Nissan LEAF, Chevrolet Volt, Tesla Model S, Toyota Prius
PHEV, Mitsubishi Outlander PHEV, Mitsubishi i-MiEV, BYD Qin, BMW i3, Renault
Zoe και Ford Fusion Energi συνθέτουν την πρώτη δεκάδα.
Οι χώρες με τις υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών
οχημάτων είναι οι εξής:
Το ένα τρίτο των πωλήσεων συγκεντρώνεται στις ΗΠΑ, η Κίνα
ακολουθεί με τις μισές από αυτές τις πωλήσεις και τη λίστα συμπληρώνουν
διάφορες δυτικοευρωπαϊκές χώρες και ο Καναδάς.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, η πρόσφατη ανάπτυξη του κλάδου συγκεντρώνεται
σε λίγες μόνο χώρες κι εκεί χάρη σε πολιτικές επιδότησης από το κράτος
(Βρετανία, Νορβηγία, Γαλλία και Ολλανδία).
Μάλιστα, σε Γερμανία και Γαλλία οι καταναλωτές ηλεκτρικών
αυτοκινήτων στηρίζουν τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, BMW και Renault
αντίστοιχα.
—Το κόστος των μπαταριών
Ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να λάβει νέα ώθηση
χάρη στην επικείμενη πτώση του κόστους των μπαταριών.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της επενδυτικής τράπεζας Jefferies,
Νταν Ντόλεβ, η Tesla θα μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 70%, στα 38
δολάρια ανά Κιλοβατώρα όταν το εργοστάσιο Gigafactory φτάσει στο αποκορύφωμα
της παραγωγικής του ικανότητας, βελτιωθεί η τεχνολογία των μπαταριών,
βελτιστοποιηθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και συντρέξουν και ορισμένοι ακόμα, δευτερεύοντες,
παράγοντες.

—Κοροϊδεύουν με τα πετρελαιοκίνητα
Την αξία της ηλεκτροκίνησης για την προστασία του
περιβάλλοντος αναδεικνύουν και τα νέα στοιχεία που δείχνουν πόσο επιβλαβής για
την ατμόσφαιρα και τον άνθρωπο είναι η πετρελαιοκίνηση.
Εννέα στα δέκα νέα αυτοκίνητα ντίζελ παραβιάζουν τα νέα όρια
ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάζονται σε δρόμους και όχι σε πίστες δοκιμών,
σύμφωνα με νέα έκθεση.
Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα εκπέμπουν επτά φορές πάνω από
το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο αυτοκίνητο
να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο. Μοντέλα από κάθε μεγάλο κατασκευαστή
οχημάτων βρέθηκαν να παραβιάζουν το όριο όταν αξιολογήθηκαν υπό πραγματικές
συνθήκες.
Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ
πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες εκπομπών με την ονομασία «Euro 6».
Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάνουν διάφορα
«τερτίπια» ώστε να δείχνουν ότι τα αυτοκίνητά τους αποδίδουν πολύ καλύτερα υπό
συνθήκες δοκιμής σε σχέση με την κανονική οδήγηση στο δρόμο.
Τα αέρια οξειδίων του αζώτου και οι υπόλοιποι ρύποι που
σχετίζονται με οχήματα εκτιμάται ότι προκαλούν μισό εκατομμύριο πρόωρους
θανάτους κάθε χρόνο στην ΕΕ.
Η σχετική έκθεση του οργανισμού Transport & Environment
(T&E) αποκαλύπτει επίσης ότι οι κατασκευαστές οχημάτων συχνά πωλούν
λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα των ίδιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου οι κανόνες
εκπομπών είναι αυστηρότεροι.
Πηγή: econews
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου