Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Vindskip» το πρώτο cargo πλοίο που κινείται με αιολική ενέργεια


Φορτηγά πλοία, που θα κινούνται με αιολική ενέργεια, ενδέχεται να αντικαταστήσουν στο μέλλον τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα πλοία, μειώνοντας τη ρύπανση ως και 80%.
Το πρώτο «αιολικό πλοίο» ονομάζεται Vindskip και σχεδιάστηκε από το Νορβηγό μηχανικό Τέργε Λάντε της Lade AS με σκοπό να μειώσει το υψηλό κόστος των καυσίμων και να βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφωθούν με τις νέες οδηγίες για τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων.
Σχεδόν το 90% όλων των αγαθών μεταφέρεται διεθνώς με πλοία, και για αυτό το λόγο ο Διεθνής
Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ) σκοπεύει να μειώσει τον αρνητικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των φορτηγών πλοίων.
Από το 2020 τα πλοία θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν, στις περισσότερες περιοχές, καύσιμα με μέγιστη περιεκτικότητα θείου 0,1%.
 Ωστόσο, τα καύσιμα αυτού του τύπου είναι υψηλότερου κόστους από αυτά που χρησιμοποιούνται κατά κανόνα σήμερα.
Ο Λάντε βρήκε λύση σε αυτό το πρόβλημα σχεδιάζοντας ένα πλοίο το οποίο χρησιμοποιεί αιολική ενέργεια, με τον σκελετό του να χρησιμοποιείται ως συμμετρική αεροτομή.
Στην ανοικτή θάλασσα, το Vindskip θα επωφελείται από τους δυνατούς ανέμους, καθιστώντας το ενεργειακά αποδοτικό, ενώ στα περάσματα με ανέμους χαμηλών εντάσεων, το πλοίο θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η κατανάλωση καυσίμων του πρότυπου πλοίου εκτιμάται πως θα είναι 40% μικρότερη σε σύγκριση με ένα συμβατικό φορτηγό πλοίο, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να μειωθούν έως και κατά 80%, σύμφωνα με τον Λάντε.
Το πλοίο θα χρησιμοποιεί επίσης ένα νέο λογισμικό που υπολογίζει τη βέλτιστη πορεία για την εκμετάλλευση της μέγιστης διαθέσιμης αιολικής ενέργειας, χρησιμοποιώντας μετεωρολογικά δεδομένα και μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση.
Το πλοίο αξιοποιεί τον αποκαλούμενο «σχετικό άνεμο» (τον άνεμο που προκύπτει από την ίδια την κίνηση του σκάφους), μέσω ειδικής σχεδίασης του κύτους, το οποίο παραπέμπει σε ένα τεράστιο «πανί».
Οι μηχανικοί της εταιρείας το σχεδίασαν με βάση αρχές που συναντώνται στην αεροναυπηγική, καθώς το σκάφος, χάρη στον ειδικό του σχεδιασμό, θα «σηκώνεται» από το νερό όσο επιταχύνει, με κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου να παρέχουν την απαιτούμενη ώθηση.
Η βασική αρχή («lifting body») σχεδιασμού του Vindskip χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό αεροσκαφών και αξιοποιεί το σχήμα του αεροπλάνου για να το ανυψώσει, ενώ οι κινητήρες το ωθούν προς τα μπροστά.
 Το Wind Power System του εν λόγω σκάφους κάνει στην ουσία το ίδιο, βασιζόμενο στην «χρήση» του σχετικού ανέμου, ο οποίος καθορίζεται με τη σειρά του από την κατεύθυνση, την ταχύτητα, αλλά και την ένταση του «κανονικού» ανέμου.
Το υβριδικό πλοίο αναμένεται να πλεύσει επίσημα για πρώτη φορά το 2019, εάν όλες οι δοκιμές στεφθούν με επιτυχία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παρουσίαση Καθετοποιημένων Έργων Βιομάζας

Με πλήρη επιτυχία έγινε την Τετάρτη 12.11.2014 στη Θεσσαλονίκη στο MET HOTEL στην κατάμεστη αίθουσα «ΖΕΦΥΡΟΣ» η παρουσίαση έργων Βιομάζας με πλήρες καθετοποιημένες υπηρεσίες των συνεργαζόμενων εταιρειών ( κοινοπραξία ) SUNWIND ENERGY απ την Θεσσαλονίκη και ΤΕΑΜ ENERGY απ την Αθήνα . Παρουσιάστηκαν οι καθετοποιημένες υπηρεσίες από την σύνταξη και κατάθεση φακέλου αδειοδότησης έργων Βιομάζας , ο τεχνικός εξοπλισμός των μονάδων Αεριοποίησης Βιομάζας , το εργοστάσιο παραγωγής Α΄ ύλης wood chip για την πλήρη υποστήριξη – εξασφάλιση των μονάδων μας και τέλος τα οικονομοτεχνικά στοιχεία για επενδύσεις μικρής και μεγάλης κλίμακας.    Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι εξής ομιλητές: • ΕΡΓΑ ΒΙΟΜΑΖΑΣ Κος ΜΑΡΙΟΣ ΔΡΑΜΑΛΗΣ   ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ  ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  SUNWIND ENERGY • ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ Κος ΝΙΚΟΣ ΔΙΑΝΟΓΛΟΥ   ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  ΤΕΑΜ ENERGY • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ‘’ BIOMASS CENTER ‘’ ΠΑΡΑ...

Ερώτηση- καταπέλτης στη Βουλή για την Αυτοδιοίκηση από Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

  Όταν η κοινοβουλευτική ομάδα καταθέτει επερωτήσεις κατά των κυβερνητικών χειρισμών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης , όταν σύσσωμη καταψηφίζει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Ν/Σ της κυβέρνησης ΝΔ Μητσοτάκη για αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,την ίδια στιγμή τοπικοί κομματάρχες,στελέχη, μέλη του χώρου μας εκλεγμένοι σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού   έχουν επιλέξει να παίζουν τον διπλό ρόλο και του ΖΕΥΓΑ και του ΠΑΠΑ !!! Πως νιώθουν αλήθεια οι Βουλευτές μας όταν ορθά καταψήφιζαν τα Ν/Σ Μητσοτάκη Θεοδωρικάκου και σήμερα Βορίδη για τους  ΟΤΑ (έχοντας ξεκάθαρη θέση όλα αυτά τα χρόνια επί αειμνήστου Φώφης Γεννηματά μέχρι και σήμερα Ν.Ανδρουλάκη) και την ίδια στιγμή οι εκλεγμένοι τοπικοί κομματάρχες κλπ, στα Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια τα υπερψήφιζαν και καταλάμβαναν και θέσεις σε όσα εσείς οι Βουλευτές μας καταψηφίζατε ; Αλήθεια πως νιώθετε όταν το έργο σας δεν υπερασπίζεται μέσα στα συμβούλια  ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ; Αλήθεια πως νιώθουν σήμερα οι εκλεγμένοι αυτοί κομματάρχες κλπ...

Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.) Άγιοι Ανάργυροι Καματερό

ΣΜΑ μια απόφαση που απαιτεί εκτεταμένη διαδικασία αξιολόγησης παραμέτρων του περιβάλλοντος, προκειμένου να εντοπιστεί η βέλτιστη τοποθεσία χωροθέτησης. Η θέση αυτή πρέπει να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις των υφιστάμενων κανονισμών, νόμων και ταυτόχρονα πρέπει να ελαχιστοποιεί τα οικονομικά, περιβαλλοντικά, υγειονομικά και κοινωνικά κόστη. Η χωροθέτηση θέσεων διαχείρισης αστικών αποβλήτων πρέπει να λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών, υδρολογικών & χωροταξικών παραγόντων, προκειμένου να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την κοινωνία.  Αλήθεια πόσο αναγκαίο είναι οι δημιουργία ΣΜΑ στον Δήμο μας ; Με ποιόν τρόπο και ποια κριτήρια έγιναν οι επιλογές των χώρων εγκατάστασης   ;   Επειδή ακούγονται πολλά περί της χρήσης των ΣΜΑ   ( θα αλλάξουμε την χρήση των ΣΜΑ εμείς στο Δήμο μας , λένε ότι θα χρησιμοποιηθεί μόνο για κλαδέματα , για διαλόγη κλπ ,δηλαδή   θα κάνουμε μια πρωτοπορία χρήσης   των ΣΜΑ στο Δήμο μας!!!) ...